Pagina's

dinsdag 8 januari 2013

2013 begint goed!

Ten eerste allemaal nog een verlaat  gelukkig 2013! Ik heb al een tijdje niet geschreven, dit omdat er ook vrij weinig gebeurt is. Eind oktober hebben ze een behandelplan gemaakt, deze heb ik van mijn orthodontist eind november te horen gekregen. Het behandelplan zoals die nu is is als volgt, ik krijg een operatie nog voor ik de beugel krijg, na deze operatie word de beugel geplaatst. Na ander half jaar beugelen krijg ik een 2e operatie waarna ik nog een half jaar de beugel moet dragen. Dit alles zou binnen 2,5/3 jaar gedaan moeten worden.

Eind november heeft mijn ortho een brief naar mijn verzekering gestuurd, ik zou daar binnen 3 maanden bericht van krijgen met daarin het antwoord of ik alles vergoed krijg. Zodra deze brief binnen komt moet ik weer contact opnemen met mijn ortho zodat alles in gang gezet kan worden. Nou zoals de titel het al aangeeft begon 2013 voor mij goed, ik heb namelijk vorige week bericht gekregen dat mijn verzekeraar alles vergoed!! Dit is natuurlijk super! Maar dit betekend ook dat  de eerste operatie heel dichtbij komt.


Tijdens de eerste operatie zullen ze alle 4 de verstandskiezen eruit snijden(ze zijn allemaal maar voor de helft door)en er zullen nog 4 andere kiezen getrokken worden. Ook word er een TPD geplaatst, dit is een verbreder die aan het kaakbot vastgemaakt word, en ziet eruit als een schroefje die in je gehemelte zit. Dit gebeurt onder narcose. Ik vind het erg spannend en eng, geen idee hoelang het herstel duurt en hoe de operatie verloopt. Ook zou ik door de TPD met een enorme spleet tussen mijn voortanden komen te lopen. De TPD moet 3 maanden blijven zitten waarna ze die er met een plaatselijke verdoving weer eruit gaan halen. Daarna kan dan eindelijk de beugel geplaatst worden.

Gister heb ik mijn ortho gebeld om door te geven dat ik bericht heb gehad van mijn verzekeraar. Hij gaat dit met de kaakchirurg bespreken en belt mij eind deze week of volgende week terug. Ik zou dus volgende week meer weten over wanneer de operatie gepland word. Ik ben nu al ontzettend zenuwachtig.

Ik houd jullie op de hoogte van wat er nog komen gaat!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.