Pagina's

donderdag 7 februari 2013

Mijn dag kan niet meer stuk!

Vanochtend had ik de afspraak bij de orthodontist, hij zou kijken hoe lang ik nog moet aandraaien en hoe het er nu voor staat. Hij keek even in mijn mond en was erg tevreden, hij haalde nog even een docent erbij en deze was ook erg tevreden. Ik kreeg goed nieuws, ik mag stoppen met aandraaien!!! Ik ben helemaal blij! Gister heb ik voor het laatst aangedraaid, dit was voor het eerst dat ik er echt pijn van had, tussen me voortanden ging het bloede en dit duurde de hele dag. Ik had vanochtend nog niet aangedraaid ik wou eerst afwachten wat de orthodontist te zeggen had. In totaal heb ik 8 dagen aangedraaid. Ik werd meteen naar de kaakchirurg gestuurd om de TPD vast te zetten, dit gebeurt met een heeeeel klein schroefje en hier merk je echt niks van! Hieronder zie je een klein plaatje van hoe ze de TPD vast zetten en waar het kleine schroefje geplaatst word. Ook zie je hier goed waar het bot gebroken is tijdens de operatie.

Zoals ik in mijn vorige bericht schrijf dat er afstervend weefsel in me gehemelte zit en ik misschien kans loop op een infectie bleek niet zo te zijn. De kaakchirurg die mij geopereerd had keek er even na vanochtend en zij dat het een korstje was en haalde het zo uit me mond. Mijn gehemelte ziet er nu aan beide kant heel mooi en geheeld uit. Ook heeft de kaakchirurg alle hechtingen eruit gehaald, dus mijn mond ziet er nu weer helemaal fris uit J. Ook kreeg ik het goede nieuws dat ik 28 maart terug mag komen dan word de beugel geplaatst, dit vind ik echt super want nu komt het eindelijk dichterbij! Er werd meteen een afspraak gemaakt voor het verwijderen van de TPD dit gebeurd op 23 april, het bot moet nu hele en dicht groeien vandaar dat de TPD er nog een tijd in blijft zitten.

Ik vond het emotioneel best zwaar de afgelopen week, ik voelde me fysiek weer zo goed als beter maar door hoe ik eruit zie met die spleet kwam ik nergens en zat ik constant binnen. Iedereen om mij heen leefde zijn/haar leven, ging werken, ging uit, kon alles eten wat hij/zij maar wouden, ik niet ik kan dat allemaal niet en zat daar best erg mee. Nu ik weet dat de spleet niet groter zou worden maar alsmaar kleiner en nu ik weet dat de beugel er bijna in gaat voel ik me helemaal happy. Vanaf nu word het alsmaar beter en mooier!

Ik zou morgen even wat foto's plaatsen van hoe mijn tanden er de laatste dagen aandraaien eruit zien, helaas heb ik daar nu geen tijd voor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.