Pagina's

vrijdag 5 april 2013

Kapote wangen, auwww!

Even een update. Vorige week donderdag is de beugel onder geplaatst, ik heb hier vorige week ook een stuk over geschreven. Toen de beugel net geplaatst was schreef ik dat ik het allemaal wel vond meevallen met de pijn, nou die 2 dagen erna werd ik er helemaal gek van. Vorige week vrijdag en zaterdag had ik pijn aan mijn wangen en binnenkant van mijn lip, helemaal kapot was dit door de beugel. Ik bleef er maar was op doen en dat heeft geholpen want ik hoef het nu niet meer te gebruiken ik ben al helemaal aan de beugel gewend. Ik merk wel met tanden poetsen dat sommige kiezen erg gevoelig zijn maar verder met eten merk ik daar vrij weinig van. Me voortanden zijn af en toe een beetje gevoelig maar dit is allemaal wel te doen. Ik had niet verwacht dat een beugel zo snel went, ik vind het totaal niet vervelend aan voelen en ben een erg trotse beugelbekkie :-). Ik kijk ook echt elke dag wel 10x in de spiegel of dat me tanden al wat verschoven zijn, ik denk dat meerdere mensen met een beugel dit wel herkennen. Ik vind het wel fijn dat ik zo gefixeerd ben op mn beugel want hierdoor vergeet ik soms even hoe raar mijn bovenkaak er eigenlijk uit ziet, k ben hier zelf al wel heel erg aan gewend ondanks dat het maar tijdelijk is. Ik baal wel dat ik tot eind mei nog zo moet rond lopen, hopelijk zorgt de beugel er voor dat het snel wat mooier eruit komt te zien. Ik ben nog steeds heel blij dat ik dit gedaan heb, ik ben er nog lang niet maar voor mijn gevoel is na 23 april(verwijderen TPD) de eerste grote 'enge' stap genomen! Ik hoor van veel mensen dat mijn gezicht er al anders uit ziet, ze vinden het nu allemaal al erg mooi, dit is natuurlijk heel fijn om te horen! Laat die complimentjes maar komen haha.



Voor iedereen die twijfelt om aan dit traject te beginnen, en voor iedereen die dezelfde operaties als mij staat te wachten kan ik jullie adviseren GA ERVOOR! Ik ben zelf erg bang voor de tandarts, en als ik voor een gaatje naar de tandarts moest was ik echt al weken zenuwachtig en ik vond en vind het doodeng. Maar 1 ding wat ik geleerd heb sinds ik dit traject ben in gegaan 'pijn vergeet je'. Mensen zeiden dit zo vaak tegen mij voor de operatie en ik dacht echt laat ze maar lullen hun hoeven dit niet allemaal te onder gaan. Maar ze hadden echt gelijk, nu 10 weken na de operatie vind ik het allemaal niet meer zo veel voorstellen. Het herstel is even zwaar maar na de eerste week kan je al meer en voel je je steeds beter. Ik probeer bij alle enge dingen te denken, zoals plaatjes en hechtingen uit me neus halen, tpd aandraaien, operatie dat het maar heel even is, die zenuwen zijn er maar voor even, daarna ga ik weer met een gerust gevoel naar huis.

Ik ben er natuurlijk nog lang niet, er staat me nog een operatie te wachten, maar deze ga ik met een heel ander gevoel in dat weet ik zeker.



Als je onzeker bent over jezelf door je gebit dan is dit alles zeker de moeite waard. Ik kan niet wachten tot ik straks weer met een goed gevoel en zeker van mezelf kan glimlachen, dat word 1 van de mooiste dagen van mijn leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.