Pagina's

donderdag 31 januari 2013

6 dagen na de operatie, 3e draaidag

Het is alweer bijna een week geleden dat ik geopereerd werd, vorige week rond deze tijd was ik zo zenuwachtig ik werd er helemaal gek van, dus ergens ben ik wel blij dat het alweer achter de rug is. Ik voel me nu 6 dagen na de operatie al een stuk beter. ik heb vandaag mijn eerste boterham met leverworst op, wel in hele kleine stukjes en zonder korst maar wat is dat fijn zeg als je weer een beetje kan kauwen en eten!!! Nu heb ik voor vanavond worteltjes en aardappelen gekocht, dit is zacht genoeg om te eten dus hopelijk lukt dat ook en krijg ik weer een beetje normale voeding binnen! Ik at alleen maar vla, bouillon, maaltijdshakes en soep, en ik werd er helemaal gek van. Maar eten is best moeilijk nu, ten eerste omdat er bij mij 6 kiezen uit zijn, en omdat de tpd in de weg zit ook hebben ze via me bovenlip aan de binnenkant mijn neus tussenschot recht gezet en daar heb ik ook hechtingen, me mond bewegen is daarom erg moeilijk. Er zijn trouwens gister tijdens het vla eten wat hechtingen uit mijn gehemelte gegaan, dat is echt fijn, nu de rest nog :). Ik heb veel blogs op internet gelezen van mensen die de zelfde operatie als mij hebben gehad en ik vraag me echt af hoe hun dat deden met eten, en hoe snel hun een boterham konden eten.

Ik zat er gister echt even doorheen, ik werd er gek van dat ik niet eens normaal kan praten en alleen maar vloeibaar eten kan weg krijgen, en dan heb ik het nog niet eens over hoe ik eruit zie sinds de operatie, maar vandaag voel ik me al beter gelukkig :). Ik weet dat ik het doe voor een goed doel, en dat ik straks een heel mooi gebit heb maar soms verlies je dat doel even en heb je het gewoon gehad met alles. Ik heb geen idee hoever mijn tanden nu uit elkaar staan maar het is al best ver, en het word alleen maar erger, het aandraaien geeft z'n druk op je voortanden. Gister ging het aandraaien heel goed, voelde er weinig van maar vandaag omg, de eerste draai stelde niks voor maar de 2e toen kraakt me gehemelte gewoon dat was echt vreselijk. Ik zie telkens weer op tegen dat aandraaien, maar ik ben pas begonnen. Ik draai elke ochtend meteen na ik wakker ben aan, zo ben ik er voor de rest van de dag mooi vanaf.

Morgen ga ik met mijn schoonmoeder weer na het ziekenhuis, dan gaan ze een hechting uit mijn neus halen, en ze maken foto's. Ik heb nu een plastic plaatje in m'n neus die zit tegen het tussenschotje om deze recht te houden en dit plaatje zit vast met een hechting dus dit gaan ze morgen los maken, ik denk dat ik daar niet zoveel pijn aan zou hebben, hopelijk klopt dit ook ;). Zo ik ga er weer vandoor, ik krijg zo visite :) ik zou morgen of van het weekend weer een bericht posten, en ik beloof dat ik dan ook foto's erop zet! Ciao!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.