Pagina's

maandag 18 februari 2013

24 dagen na de operatie

Het is alweer 11 dagen geleden dat ze de schroef vast gezet hebben, en wat voelt dat fijn geen druk of pijn meer in m'n mond! Me voor tanden zijn al een heel klein stukje naar elkaar toe gaan schuiven, ik kon eerst me pink er tussen stoppen en dat lukt nu niet meer :-) het gaat dus de goede kant op!
Ik moest vorige week vrijdag 15 feb terug naar het ziekenhuis, ik kwam erachter dat er nog een hechting in mijn neus zat. Ik werd er best moe van dat er zoveel dingen niet vertelt zijn tegen mij en dat ik zelf achter veel dingen moet komen. Zo is mij dus ook nooit verteld dat ik 2 plastic plaatjes in mijn neus had en dat die er later nog uit moesten, daar heb ik toen ook voor gebeld. En nu dit weer, ze hadden al hechtingen uit mijn neus gehaald tegelijk met die plastic plaatjes maar schijnbaar hebben ze niet goed gekeken want er zaten er nog 2 in. Dus ik had vorige week gebeld hierover en kon vrijdag al te recht. Toen ik daar kwam heb ik het bovenstaande ook meteen aangegeven. De hechtingen werden eruit gehaald en dit deed best wel wat pijn, ik ben zo klaar ermee ik heb al genoeg pijn gehad! Voorlopig hoef ik er niet meer heen, pas eind maart om de beugel te plaatsen GELUKKIG!

Ik kan achteraf zeggen dat de operatie echt niet iets is waar je bang voor hoeft te zijn, dat valt best mee je krijg als je wakker bent genoeg medicatie dus pijn heb je niet! Maar het herstel is emotioneel en fysiek erg zwaar, dit zal natuurlijk per persoon verschillen maar denk er niet te makkelijk over. Vooral het eten en hoe je eruit ziet met die spleet is gewoon erg moeilijk! Het eten gaat bij mij al wat beter, ik eet elke dag brood wel nog steeds zonder korstjes. Ik heb gister friet op, als ik voorzichtig kauw is het wel te doen. Dingen die een beetje zacht zijn kan ik nog wel kauwen al voelt dat niet heel fijn, het is te doen. Daar ben ik erg blij mee het gaat nu de goede kant op :-). Ik heb er ook een nieuwe verslaving bij IJS! Ik eet echt veel ijs ik kan niet snoepen of echt lekker eten dus dan is ijs een goede oplossing vind ik zelf :-). Laatst had ik 'Potje genieten' choco brownie van Hertog op en die was ERG lekker!


Wat wel erg lastig is is het schoonmaken van je mond en TPD nadat je wat gegeten heb, bij mij blijft alles in me gehemelte hangen en plakken. Ik vind dit echt een ramp en ik heb nu wat gekocht bij de Kruidvat waarmee ik overal net wat beter bij kan om schoon te maken. Dit is echt een aanrader als je ook moeite hebt met het schoonhouden van je mond na de operatie.

 
 


Ook spoel ik om de 2 dagen nog met Perio Aid, dit doe ik niet meer elke dag want de wondjes zijn al geheeld in mijn mond. Ik vind het gewoon fris om nog af en toe te spoelen, hiermee voorkom ik ook ontstekingen. Dit is wel erg prijzig €8,99 maar het werkt heel goed, en is veel beter dan spoelmiddeltjes van de drogist.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.