Pagina's

vrijdag 5 juli 2013

Dikker draad

Zo ik heb weer een hoop te vertellen :-)

Ik had gister een afspraak bij mijn orthodontist ik zou een nieuw draad krijgen, en eindelijk zou er op me bovenbeugel ook druk gezet worden. Er stond nog geen druk op mijn bovenbeugel, ze hadden er wel draad in zitten maar die zat niet strak en was veel te lang waardoor deze constant in mijn wang stak met als gevolg dat ik me hele wang kapot had. Ze hebben nu boven en onder dikker draad erin gezet en ik heb ook wat veertjes(zie hieronder op de foto)



Op deze foto zie je boven een veertje tussen me voortand en hoektand, die tand die er tussen staat heeft geen plek om naar voren te komen vandaar dat het veertje geplaatst is om ruimte te maken, deze duwt de voortand en hoektand verder uitelkaar.
Onder heb ik ook een veertje, deze is geplaatst omdat deze tand nogal scheef staat en niet vanzelf recht gaat staan dus dat veertje moet daar voor zorgen.
En zoals je ziet staan me voortanden weer tegen elkaar na ruim 5 maanden na de operatie.


Op de foto hierboven zie je dat er een soort ijzerdraad om het draad gedraaid is, deze zit om 2 blokjes vast en moet ervoor zorgen dat mijn hoektand en die eerste kies naar elkaar toe getrokken worden zodat het gat gedicht word. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ;-)

Zoals je op de foto's ziet met er echt nog veel gebeuren maar er is al heel wat veranderd. Het gaat allemaal sneller dan ik verwacht had!

Ik heb dinsdag een afspraak bij mijn kaakchirurg, ik heb deze afspraak gemaakt omdat ik ruim 5 maanden na de operatie nog steeds geen gevoel heb ik het tandvlees rond me tanden boven en me tanden. Ik merk dat het gevoel een heel klein beetje terug aan het komen is de laatste dagen dus ik ben even aan het twijfelen of ik de afspraak moet laten staan of niet. Maar ik wil eigenlijk alsnog antwoord op waarom dit gebeurt is, hoe kan het dat ik zolang geen gevoel daarin heb? En bestaat die mogelijkheid ook bij mijn 2e operatie? Het zijn toch vragen waar ik mee zit dus misschien moet ik de afspraak gewoon laten staan.

Dit was het weer even voor nu, ik zal na dinsdag opnieuw even een update geven. Geniet van het zonnetje dit weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.